ERASMUS+ "INTEGRATED LITERACY IN ACTION" - SCIENTIFIC LITERACY
Naši su se Erasmusovci ovog travnja zaputili u španjolski León kako bi sudjelovali u posljednjem modulu Erasmus+ projekta u kojem su se bavili aktivnostima čiji je cilj bio poboljšati znanstvenu pismenost naglašavajući važnost tjelesne aktivnosti i
Učenici Druge na radnoj akciji: Sadnja Ginkgo biloba
razvoja znanosti koja bi bila u službi očuvanja okoliša. U posljednjem su modulu sudjelovali učenici drugih i četvrtih razreda u pratnji profesorica Spahija, Šesnić i Brzica.
Prvi su dan učenici otvorili izlaganjem o lokalnom sportu u kojem su ostale sudionike informirali o piciginu. Nakon svih izlaganja učenici su se okušali u nekim tradicionalnim sportovima i igrama
grada Leóna. Popodnevni su sati bili rezervirani za razgledavanje Leóna, a posebno se istaknula gotička katedrala Santa María de Regla de León, jedna od najvažnijih na putu Svetog Jakova, koja oduševljava svojom impozantnom veličinom i prekrasnim vitrajima. Ukupno ih je 125 zbog čega se katedrala često naziva i Kućom svjetla.
Tijekom svog boravka, osim samog Leóna, učenici i njihove profesorice posjetili su i okolna mjesta gdje su na terenskim radionicama promicali važnost tjelesne aktivnosti. Tako su drugi dan proveli u mjestu Ponferrada, gdje su razgledali templarski dvorac, dok je popodne bilo posvećeno istraživanju najstarijeg rudarskog područja iz doba Rimskog Carstva, Las Médulas. Uspon do vrha nije bio lagan, ali vodič se potrudio da učenici i njihovi profesori nauče puno zanimljivih informacija, a pogled s vrha bio je vrijedan šestokilometarske šetnje.
Treći je dan Erasmus+ projekta započeo izlaganjem o najvažnijim španjolskim, slovačkim i hrvatskim znanstvenicama i znanstvenicima, nakon čega je uslijedila radionica o biotehnologiji. U popodnevnim su satima otišli u posjet Sveučilištu grada Leóna, gdje su na odjelu za inženjering, informatiku i aeronautiku isprobali simulator leta.
Četvrti dan njihove Erasmus + pustolovine odveo ih je do Riaña gdje su odradili petokilometarski trekking s ciljem uspoređivanja odabranih parametara (otkucaji srca, puls, zasićenost kisikom, tlak i masu) prije i nakon tjelesne aktivnosti. Uslijedila je vožnja brodom na umjetnom jezeru tijekom koje su uživali u pogledu na krajolik obližnjih planina. Dan su zaključili kraćim usponom na brdo iznad Riaña, gdje su posjetili najljepšu ljuljačku na svijetu.
U petak su učenici radili na zadatcima koje su za njih pripremile profesorice Spahija i Šesnić, a njih su dvije s kolegicama sustručnjakinjama predstavile svoje nastavne jedinice za modul „Scientific literacy” te razmijenile svoje ideje s profesoricama iz Zagreba, Slovačke i Španjolske. Kruna petodnevnog druženja bila je akcija „Plant a tree”, u kojoj su naši učenici pomogli u sadnji stabla Ginkgo biloba kao zaloga za bolju i zeleniju budućnost. Nakon svečane podjele potvrda o sudjelovanju svi su sudionici uživali u lokalnim delicijama koje su za njih pripremili njihovi španjolski domaćini.
Anamarija Brzica, prof.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |