2012-10-15 08:37:34

UČENICIMA SPLITSKE DRUGE UVIJEK LIJEPO U ZAGREBU

Uz  Dan neovisnosti, učenici naše škole u pratnji prof. Katje Korljan i  s. Dolores Brkić otišli su na već tradicionalni jednodnevni izlet u Zagreb.

 

Ujutro smo krenuli autocestom uz dva kraća zadržavanja. U Zagrebu smo najprije posjetili Tehnički muzej, gdje smo se uz pratnju kustosa zadržali na odjelu prometa. Podsjetili smo se davnih vozila: oldtimera, starih lokomotiva i prvih aviona.

Osobito nam je zanimljiv bio odjel velikog hrvatskog izumitelja, Nikole Tesle. U kabinetu su izložene kopije njegovih najvažnijih strojeva i naprava. Na njima su se izvodili pokusi u kojima su sudjelovali i naši učenici.

Uzbudljiv je bio i silazak u rudnik prokopan ispod muzeja. Prolazili smo uskim hodnicma dužim više od 300 metara i gledali stare naprave za kopanje ugljena.

Nakon posjeta muzeju uputili smo se u razgledavali grada u pratnji  stručnog vodiča. Fascinirala nas je arhitektura Katedrale. Za učenicu Martinu iz II. razreda, koja pohađa i glazbenu školu, posebno  je  iskustvo bilo čuti orgulje, jedne od najboljih u Europi.

Prošli smo preko Dolca, gdje su nas kumice nudile svojim voćem i povrćem te raznobojnim cvijećem. Slušali smo zanimljivu priču o Kamenitim vratima, gdje smo se pomolili za uspješan početak (i završetak!) školske godine.

Na Markovu trgu, pored zgrade Sabora i Vlade fotografirali smo se pored poznate Crkve svetog Marka. Vodič nam je pokazao i zgradu prvoga kazališta, za čiji je osnutak zaslužan Dimitrija Demetar. U njemu je izvedena poznata Gajeva budnica.

Obilazak je završio na Trga bana Jelačica a ostalo nam je nekoliko sati slobodnog vremena. Prošetali smo ‘špicom’, popili kavu i razgledavali izloge. Njihovo šarenilo, veliki izbori i sniženja podsjetila su nas da smo u metropoli. Zadnje okupljanje bilo  je kod Katedrale i u 18 sati krenuli za Split.

                                                                      Sara Marin, 3.e

                                                           Foto:  Laura Budimir, 2.b


II.